måndag 11 januari 2016

En vecka - Crossfit-preimär och husintervju

Så har vi varit i Boulder en vecka. Med tanke på hur mycket vi har hunnit med så här långt, känns det helt ofattbart att vi inte har varit här längre än just bara en vecka. So far so good, i alla fall och ska jag summera mitt allmänna intryck tills nu så är det övervägande positivt och jag förstår inte varför jag gjorde det så svårt att fatta beslutet att flytta hit. Visst är allt nytt och spännande och jag är nog lite i en nyförälskelsefas just nu men Boulder är på riktigt väldigt speciellt. Lite av en bubbla. Återkommer till det en annan dag, när jag lyckats sätta ord på vad jag menar. Men, ja vi känner oss så hemma man kan efter en vecka i ett nytt land och i en ny stad och vi ser fortfarande framemot att bygga upp en ny tillvaro här.

Denna måndag inleddes med ytterligare en premiär. För mig då. Min första crossfit-klass. Har som sagt anmält mig till ett basecamp på Crossfit Sanitas som, enligt mina efterforskningar, verkar bäst och idag kl 8.30 var det dags för första lektionen. Var, ärligt talat, lite nervös. Har hört så mycket om detta crossfit och var dels orolig för skador, dels för att jag inte är tillräckligt stark och vältränad för att palla med. Så här långt visade det sig dock att mina farhågor inte vara mer än just farhågor. Vi är totalt 6 nybörjarare i min basecamp och vi leds av Coach Beaue. Coach Beuae är speciell. Eller låt oss säga v-ä-l-d-i-g-t amerikansk och jag måste djupandas och jobba hårt för att hålla mig openminded för att inte bryta ihop av skratt när han sätter igång. Det är mycket dosens, and million and billion of times han har gjort saker, pratat om saker och sett saker. Men han är noggrann med tekniken och det gillar jag. Har stenkoll på varenda muskel i de övningar vi har gått igenom idag och väldigt om sig och kring sig om att vi ska förstå grunderna och vinsterna med just crossfit. Är jag såld ännu? För tidigt att säga men tror jag kommer att gilla det. Om kontinuerlig crossfit-träning kommer att få mig att kunna ”fight a bear” or ”run from a bear” som Coach Beaue så är jag mer än nöjd. Hjalmar hängde i childcare-rummet medan jag tränade. Han var ledsen när jag gick men det gick över en minut senare. Det blir lite av en inskolningsfas för honom också.

Crossfit-premiär

Dagens höjdpunkt var vår intervju med Deb och Daniel som äger drömhuset som vi vill hyra. Deb and Daniel är i ca 55-60 årsåldern. De har varit tillsammans i 15 år och gifte sig för ett år sedan. Nu bor de i Longmont som är en förort till Boulder men har kvar huset som vi vill hyra som pensionsplan. Att träffa dem var på något sätt som att träffa gamla bekanta. Vi klickade på en gång. Det kan ha att göra med att Debs morföräldrar var svenskar och en gång i tiden flyttat till USA från Sverige. Debs mamma var således halvsvensk och Deb och hennes syskon var uppväxta med flera svenska traditioner. Att få en svensk familj i sitt hus (där hon för övrigt bott i 30 år) var därför stort för henne och hon var minst sagt exalterad. Det visade sig att huset är över 100 år gammalt och är motsvarande K-märkt. Kanske inte en så big deal för oss i Sverige men i USA är det en stor grej. Gjorde om möjligt att huset blev ännu mer attraktivt för oss. Intervjun gick hursomhelst bra. Både Sixten och Hjalmar gjorde succé och huset är vårt om vi vill ha det (Eh - ja!!!). På torsdag ses vi igen och skriver kontrakt och den 1 februari får vi flytta in! Lycka!!! Och en jädra stor portion med tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar